Nejprve něco úmyslně zničí a pak chtějí „získat zakázku“ na obnovu.
Svěřili byste někomu takovou práci – kdyby se výše uvedené tvrzení týkalo třeba vašeho domu?
Přesto jsme nyní svědky neúnavného úsilí stejných skupin, oficiálních i neformálních, stejných mocenských center, která léta šířila poplašná prohlášení o údajně nebezpečném výskytu „dezinformací“ v médiích – chtějí být těmi, kdo světu řeknou, jak „obnovit důvěru v média.“
V novém díle série úvah Světového ekonomického fóra (WEF) – snahy položit základy budoucího „světového (ne)pořádku“ v řadě klíčových otázek – se hlásná trouba globální elity se sídlem ve Švýcarsku dotýká právě důvěry v média – a toho, jak do jimi navrhovaného řešení zapracovat umělou inteligenci.
Současně je propagována Globální koalice pro digitální bezpečnost, která je její „veřejně-soukromou koalicí pro boj proti škodlivému obsahu a chování na internetu.“
Je třeba zopakovat, že problém nedůvěry v média vytvářejí lidé jako WEF, tedy jeho „zainteresované strany“: jde o cenzuru, kterou zavádějí nejvlivnější starší média s výmluvou o boji proti „dezinformacím.“
A teď je to pravda: proč by někdo měl těmto médiím věřit? Odpůrci cenzury říkají – to je výsledek neoprávněné cenzury -, zatímco WEF tvrdí, že tato média necenzurovala dostatečně, tj. propouštěla příliš mnoho „dezinformací.“
Ve Velké Británii je uváděn údaj „pouze 40 % obyvatelstva důvěřuje zpravodajství.“ Nezabývají se přesně tím, proč – ale naznačují – že jde o „rozbujelé dezinformace.“
Kdo to udělal? (Ani o tom se nezmiňují.)
WEF, který nepochybně vděčně přikyvuje pandemii Covidu jako faktoru, který celý tento zmatek vůbec umožnil, a který se snaží vycházet ze svého vlastního pohledu, nyní navrhuje toto „šestikrokové řešení“:
„Snížení vystavení škodlivému obsahu online; budování povědomí o důvěryhodnosti zpravodajských médií; zvyšování informační gramotnosti médií; zmírnění rizik a využití příležitostí, které se objevují díky generativní umělé inteligenci; posílení důvěryhodnosti prostřednictvím transparentnosti a odpovědnosti; a pak – zvýšení zájmu a angažovanosti ve zpravodajských médiích.“
V zápise, který pochází od vedoucího (oddělení?) WEF pro média, zábavu a sportovní průmysl, se mimo jiné objevily tyto myšlenky.
„Klíčovým poznatkem generativní umělé inteligence je, že obsah je nyní plně komodifikován. Novináři musí přestat vidět svou hodnotu pouze ve svém obsahu a místo toho si znovu představit obor v nově propojeném světě, který slouží komunitám a zlepšuje veřejný diskurz tím, že vyhledává, podporuje a sdílí hlasy, které příliš dlouho nebyly v masových médiích slyšet.“ – Jeff Jarvis, bývalý vedoucí Centra pro podnikatelskou žurnalistiku na CUNY Graduate School of Journalism.
Prosím, lajkujte, sdílejte a přihlaste se k odběru tohoto kanálu, abychom mohli pokračovat ve sdílení zpráv, kterých se mainstream neodvažuje dotknout. Zůstaňte silní. Tento boj vyhrajeme.