Britské muzeum zpětně prohlásilo Římského císaře za „transgendera“

Císař Elagabalus

Převratná zpráva z roku 218 n. l.: Muzeum North Hertfordshire právě prohlásilo, že císař Elagabalus, který krátce vládl Římu až do svého zavraždění v roce 222 n. l., kdy mu bylo 18 let, byl transgender.

Podle deníku The Telegraph muzeum „uvedlo, že bude „citlivé“ k údajným zájmenným preferencím vládce Elagabala ze třetího století našeho letopočtu. Císař bude považován za transgenderovou ženu a bude označován jako ona.“

Proč? Kuriózní je, že „na základě klasických textů, které tvrdí, že císař žádal, aby byl oslovován „paní“, ale někteří historici se domnívají, že tyto zprávy mohou být jen Římským pokusem o vraždu osobnosti.“ Jak uvedl deník The Telegraph:

V informacích o politice muzea se uvádí, že zájmena používaná v expozicích budou taková, „jaká by dotyčná osoba mohla použít sama“, nebo jakákoli zájmena, „která jsou při zpětném pohledu vhodná.“ Muzeum v Hitchinu, které spravuje městská rada, vlastní stříbrný denár ražený za vlády Elagabala, který vládl Římu od roku 218 n. l. až do svého zavraždění ve věku 18 let v roce 222 n. l., a tato mince byla použita v expozicích s tematikou LGBT. V expozicích s mincí, informacemi o ní a o Elagabalovi bude panovník označován jako ona. Muzeum konzultuje s charitativní organizací LGBT Stonewall a LGBT křídlem odborového svazu Unison osvědčené postupy pro své expozice, aby zajistilo, že „naše expozice, propagace a rozhovory jsou co nejaktuálnější a nejinkluzivnější.“

Muzeum je z tohoto rozhodnutí vyloženě nadšené a Liberálnědemokratický radní Keith Hoskins, který sice není historik, ale je „výkonným členem pro umění“, rozhodně prohlásil, že: „Elagabalus rozhodně dával přednost zájmenu ona, a to je něco, co reflektujeme, když o ní mluvíme v současné době. Snažíme se citlivě přistupovat k identifikaci zájmen u lidí v minulosti, stejně jako u lidí v současnosti. Je to pouze zdvořilé a uctivé. Víme, že Elagabalus se identifikoval jako žena a výslovně uváděl, která zájmena se mají používat, což ukazuje, že zájmena nejsou novinkou.“

Historici, kteří nepracují pro Stonewall nebo LGBT organizace, zůstávají nepřesvědčeni a někteří z nich poznamenávají, že „ženské chování by v Římě bylo pro muže potupou, a naznačují, že zprávy o Elagabalově životě jsou plné těch nejhorších obvinění, jaká mohla být vznesena proti Římanovi, protože se jedná o charakterové vraždy.“ Tvrzení, že se Elagabalus choval jako žena, bylo skutečně vzneseno právě proto, aby ospravedlnilo jeho samotné zavraždění, jak poznamenal Cambridgeský profesor klasiky Andrew Wallace-Hadrill: „Římané neměli naši představu o kategorii ‚trans‘, ale obvinění ze sexuálního chování ‚jako žena‘ používali jako jednu z nejhorších urážek mužů.“

Tom Holland, známý historik starověkého světa, na stránkách X trefně poznamenal: „Vychází to ze dvou dosti pochybných předpokladů: za prvé, že v tomto případě lze věřit notoricky nespolehlivým pramenům o Elagabalově vládě, a za druhé, že Římské předpoklady o pohlaví lze bez problémů přenést na předpoklady kurátorů Britských muzeí v roce 2023.“ Dodal: „Přesto je to od muzea vynikající marketing!“

Poznamenal, že obvinění ze zženštilosti se týkalo „téměř každého Římského politika“, protože šlo o „urážku.“ Ukázalo se, že transfobie byla ve starém Římě velmi rozšířená. Chudák Elagabalus čelí osudu, kdy aktivisté vítězoslavně potvrzují ty nejhorší pomluvy jeho kritiků.

Mimochodem, retroaktivní „transing“ nezletilého císaře není ani tím nejabsurdnějším příkladem trans aktivistů, kteří svou ideologii horečně promítají do minulosti, aby podpořili své tvrzení, že trans lidé byli vždy a všude.

Reportáž kanálu History Channel z roku 2019 se zatajeným dechem konstatovala: „Vysoce postavený Vikingský válečník, o němž se dlouho předpokládalo, že je muž, byl ve skutečnosti žena. Toto odhalení vyvolalo otázky o tom, jak Vikingové mohli chápat genderové role – stejně jako genderovou identitu.“ „Otázky“ samozřejmě „vznesli“ pouze skutečně oddaní ideologové toužící po tom, aby se o transgenderových Vikinzích mohlo mluvit.

Na začátku tohoto roku vyprodukoval doktorand středověkých dějin na Liverpoolské univerzitě tento titulek: „Pohřby, které by mohly zpochybnit představy historiků o Anglosaském pohlaví.“ Článek bez špetky ironie obsahuje i tuto perlu:

„Můj doktorandský výzkum si klade otázku, zda pohled na tyto netypicky genderové pohřby optikou trans-teorie a jazyka „transness“ 21. století má potenciál zlepšit porozumění historiků raného anglosaského genderu. Atypicky genderové pohřby jsou ve zprávách o vykopávkách a následných výzkumech obvykle vylučovány jako „výjimky.“ To se opírá o anachronickou představu, že historické společnosti se řídily systémem pohlaví, genderu a sexuality odpovídajícím západním standardům 19. století.“

Ano, o to tu jde – historici přebírají nedávné ideologie a zpětně je vnucují. Ne však historici, kteří najednou objevují transgenderové Římské císaře, Vikingy a Anglosasy – ti, kteří skutečně čtou prameny. Jak říká jeden starý Sovětský vtip: „Budoucnost je jistá – nepředvídatelná je jen minulost.“

Prosím, lajkujte, sdílejte a přihlaste se k odběru tohoto kanálu, abychom mohli pokračovat ve sdílení zpráv, kterých se mainstream neodvažuje dotknout. Zůstaňte silní. Tento boj vyhrajeme.

Zdroj

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x