Maďarští řidiči kamionů se připojili k blokádám proti Ukrajině

řidiči kamionů

Maďarští řidiči kamionů se hodlají připojit k šířícímu se protestnímu hnutí řidičů kamionů proti Ukrajině, přičemž Polští řidiči kamionů – a v menší míře i Slovenští řidiči kamionů – již zablokovali vjezd Ukrajinských řidičů kamionů na Evropské území.

Od pondělí také Maďarští řidiči kamionů vytvoří blokádu na hraničním přechodu Záhony s Ukrajinou, aby tlačili na Evropskou komisi a Maďarskou vládu, aby přezkoumaly nedávné rozhodnutí EU. Evropská komise v září rozhodla, že do léta příštího roku zruší válečný zákaz dovozu Ukrajinského zboží, a umožní tak například prodej Ukrajinského obilí v EU.

Tři členské státy – Polsko, Slovensko a Maďarsko – přijaly nařízení, která jsou v souladu s částí opatření EU, ale všechny tři země jsou stále žalovány Ukrajinským státem. Tyto tři země svým současným postojem rovněž porušují pravidla jednotného trhu EU.

Protesty kamionistů, které začnou v pondělí a potrvají do posledního prosincového dne, by zpomalily pouze kamionovou dopravu – nikoliv osobní automobily a autobusy. Blokáda by umožnila průjezd přes hraniční přechod Záhony-Csap dvěma kamionům za hodinu v každém směru, s několika výjimkami: kamiony převážející živá zvířata, čerstvé mléko, mléčné výrobky, čerstvé a mražené maso, potraviny podléhající rychlé zkáze, pomoc při katastrofách a prevenci škod, technický náklad, náklad při nehodách a záchranných pracích a humanitární pomoc.

Se začátkem války Rusko zablokovalo Ukrajinské Černomořské trasy, takže mnohem dražší pozemní doprava znamenala, že mnoho zboží z Ukrajiny, především obiloviny, získalo status volného obchodu s EU a místo původních destinací v Africe a na Blízkém východě skončilo v sousedních zemích EU.

Od té doby Rusko dohodu o obilovinách vypovědělo a zatím nebylo dosaženo dohody o jejím obnovení. Levné Ukrajinské obilí znevýhodnilo místní producenty, a proto se EU od dubna do září dohodla s pěti zeměmi EU sousedícími s Ukrajinou – včetně Polska, Rumunska, Bulharska a Slovenska -, že Ukrajinské obilí může procházet pouze přes jejich území a nesmí se prodávat ani skladovat.

Podle generálního tajemníka Svazu Maďarských dopravců vstup Ukrajinských kamionů na domácí trh ohrozil stovky podniků, protože na Maďarských silnicích jezdí o 30 procent více Ukrajinských kamionů než dříve.

Ukrajinští dopravci pocházejí z jiného ekonomického a právního prostředí, mají jiné náklady a výraznou cenovou výhodu a nepodléhají pravidlům EU. Záplava levnějších Ukrajinských výrobků na trh EU tlačí ceny dolů na úkor domácích zemědělců – na což poukazují i Polské a Slovenské protesty.

Prosím, lajkujte, sdílejte a přihlaste se k odběru tohoto kanálu, abychom mohli pokračovat ve sdílení zpráv, kterých se mainstream neodvažuje dotknout. Zůstaňte silní. Tento boj vyhrajeme.

Zdroj

5 1 vote
Article Rating
Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x