Studie prokázala, že elektromobily znečišťují ovzduší 1850krát více než vozidla na pohonné hmoty

Elektromobily

Studie z roku 2022 zjistila, že elektromobily, které levicově orientované vlády v Kanadě, Spojených státech a dalších zemích prosazují, znečišťují ovzduší mnohem více než jejich benzinové nebo naftové protějšky.

Studie Britské organizace Emissions Analytics z roku 2022 zjistila, že během jízdy dlouhé 1 000 km vypouštějí elektromobily do okolního prostředí 1850krát více škodlivých látek než vozidla s benzinovým motorem, a to kvůli vyšší hmotnosti, která se projevuje na pneumatikách.

Ačkoli mnozí uvažují o emisích z výfuku, významnou roli při vypouštění škodlivých látek hraje i opotřebení pneumatik. Syntetický kaučuk používaný k výrobě pneumatik obsahuje určité chemické látky, které se uvolňují do ovzduší, a to díky tomu, že elektromobily jsou kvůli masivním lithiovým bateriím výrazně těžší než běžné automobily.

Celkově váží elektromobily asi o 30 % více než vozidla na benzinový pohon a jejich výroba a pořízení stojí o tisíce korun více. Tyto problémy se přidávají ke skutečnosti, že nejsou vhodné do chladnějších klimatických oblastí (jako je Kanada a sever USA), mají malý dojezd a dlouhou dobu nabíjení (zejména v chladném počasí) a jejich baterie vyžadují enormní zdroje na výrobu a obtížně se recyklují.

Kanadská vláda pod vedením premiéra Justina Trudeaua i vláda Spojených států pod vedením prezidenta Joea Bidena doufají, že i přes tyto nedostatky zakážou nebo výrazně omezí prodej nových automobilů s benzinovým motorem po roce 2035. Také Evropská unie (EU) má na stejný rok připravený mandát pro elektromobily.

Kanadský ministr životního prostředí Steven Guilbeault těsně před Vánocemi oznámil „Standard dostupnosti elektromobilů.“ Jedná se o plán, který nařizuje, aby všechny nové osobní a nákladní automobily do roku 2035 byly elektrické, což by v podstatě znamenalo zákaz prodeje nových vozidel poháněných pouze benzinem nebo naftou po tomto roce.

Těžší automobily vypouštějí do životního prostředí více mikroplastů
Hesham Rakha, profesor na Virginia Tech, poznamenal, že pneumatiky elektromobilů budou kvůli své vyšší hmotnosti také vypouštět do ovzduší více mikroplastů. To však platí i pro těžší automobily na fosilní paliva, jako jsou SUV.

To se shoduje s dřívější zprávou organizace Emissions Analytics z roku 2022, která varovala spotřebitele, že větší a těžší automobily, jak na fosilní paliva, tak na elektřinu, více přispívají „ke znečištění moří mikroplasty a také ke znečištění ovzduší jemnějšími částicemi.“

Rakha a tým výzkumníků z Virginia Tech se nyní snaží potvrdit výsledky studie organizace Emissions Analytics. Podle něj zjistí, že elektromobily vypouštějí do ovzduší asi o 20 % více mikroplastů než vozidla na benzinový pohon.

Ačkoli Rakha poznamenal, že je velmi náročné určit rozdíl mezi množstvím mikroplastů vypouštěných z běhounů pneumatik elektromobilů a vozidel s plynovým pohonem, protože je třeba oddělit mikroplasty, které jsou již v ovzduší z jiných zdrojů, s těmi, které se uvolňují z pneumatik.

Rakha dále poznamenal, že lidé, kteří uvažují o koupi elektromobilu, musí mít na paměti, že „při nabíjení vozidla vzniká také velké množství oxidu uhličitého.“

Baterie elektromobilů váží přibližně 1 000 kg a mohou mít za následek emise z pneumatik, které jsou téměř 400krát vyšší než emise z výfuků.

Znečištění částicemi z elektromobilů může také zvýšit riziko zdravotních problémů, včetně srdečních onemocnění, astmatu, plicních onemocnění, a v extrémních případech může vést i k hospitalizaci, rakovině a předčasnému úmrtí.

Prosím, lajkujte, sdílejte a přihlaste se k odběru tohoto kanálu, abychom mohli pokračovat ve sdílení zpráv, kterých se mainstream neodvažuje dotknout. Zůstaňte silní. Tento boj vyhrajeme.

Zdroj

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x