YouTube se chlubí spoluprací s WHO a cenzurou dezinformací

YouTube

YouTube (Google) je dalším z řady technologických gigantů, kteří cítí potřebu deklarovat svůj postoj k obsahu, včetně jeho účinné algoritmické manipulace, právě v době, kdy v USA probíhají primárky a země vstupuje do dalšího roku prezidentských voleb.

Když to vezmeme kolem a kolem – zástupci společnosti Google nyní hovoří o procesech, postupech a nástrojích cenzury informací týkajících se zdraví, které lze bohužel snadno „přetvořit“ na jiné, například politické účely.

Velká část rozhovoru spočívá na tom, co chce Google prezentovat jako své vavříny z „předchozí epidemie“ – kterou příliš mnoho lidí a tvůrců vnímá z diametrálně odlišného úhlu pohledu, jako temnou dobu téměř bezuzdné cenzury a potlačování svobody slova.

Video, které nyní zveřejnil server Yahoo Finance, odhaluje nejen to, že Google má „hlavního klinického pracovníka“, ale také to, jak tento pracovník, Michael Howell, vidí roli této supermocné technologické korporace při určování toho, co uživatelé na platformě, jako je YouTube, pravděpodobně uvidí, uvidí jako první nebo vůbec uvidí.

Howell na tom samozřejmě nevidí nic špatného, a dokonce se ve všech ohledech chlubí, že YouTube pracuje na tom, aby starší média měla výhodu před nezávislými tvůrci, a že ti mohou snadno čelit cenzuře.

To vyplývá z jeho slov, která se rozhodl takto formulovat: YouTube pracuje na tom, aby „pozvedl vysoce kvalitní obsah, i když se snažíme snižovat a činit méně nápadným obsah, který není přesný nebo užitečný pro uživatele.“

Celý rozhovor je situován jako zkoumání toho, jak „dezinformace rostou a šíří se“ údajně v synchronizaci s množstvím obsahu a počtem uživatelů. Objevuje se dokonce tvrzení společnosti Yahoo, že „dezinformace“ v lékařském sektoru jsou velmi rozšířené nejen mezi uživateli, ale také „v širší lékařské komunitě.“

Ačkoli to může, ale nemusí znamenat pokračující cenzuru „nepohodlných lékařů“, Dr. Garth Graham, vedoucí oddělení zdravotní péče a veřejného zdraví YouTube (ano, i to je dnes pracovní pozice na YouTube), se podělil o to, že platforma je první, která začíná „označovat zdravotní informace, které pocházejí od licencovaných lékařů, licencovaných zdravotních sester, licencovaných zdravotnických pracovníků.“

A i po všech těch letech někdy zcela svévolné cenzury má být YouTube brán jako „důvěryhodný zdroj informací, kterému (uživatelé) mohou věřit“ – protože při tvorbě svých definic spolupracuje s Národní lékařskou akademií a samozřejmě Světovou zdravotnickou organizací (WHO), a tu pak „vyzdvihuje“ – tj. algoritmicky propaguje na úkor jiného obsahu.

Graham měl na srdci ještě další zajímavé věci, například že ačkoli se Google zjevně zavázal cenzurovat to, co (nebo cokoli) se rozhodne považovat za „choulostivé a nebezpečné informace“ – lidé ho stále mají vnímat jako „otevřenou platformu“!

Buď Graham neví, co je to otevřená platforma, nebo doufá, že to uživatelé YouTube/Googlu nevědí.

Je v tom také značná dávka povýšenosti vůči těmto uživatelům, protože je potřeba, aby byli (Googlem) pěkně vedeni za ručičku, aby dokázali rozeznat informace od dezinformací a učinit příslušná rozhodnutí.

„Jsme otevřenou platformou, ale skutečným cílem je najít rovnováhu mezi tím, jak dostat k lidem dobré informace ve správný čas, a zároveň zajistit, abychom odstranili choulostivé nebo nebezpečné informace.“

Na otázku, jak se společnosti Google již podařilo (šokující) přimět vládu, aby se podílela na zveřejňování videí propagujících její politiku, a jaké „rozhovory“ tomu předcházely, výkonný ředitel společnosti Google odpověděl, že „celý ekosystém zdravotnictví“ již byl „nabitý energií“, aby se jejich sdělení dostalo k veřejnosti.

A do tohoto ekosystému počítal jak vládu, tak nemocnice a lékaře. Jedním z nich je v neposlední řadě i WHO.

Z velkého množství interních dokumentů, které se v posledních měsících objevily jak na Twitteru, tak na Facebooku, víme s jistotou, že tyto dva lidi k určitým věcem „vedla“ vláda a její agentury.

Postoj Googlu je v rozhovoru naznačen jako opačný – konkrétně se Howella v jednom okamžiku ptají, zda společnost v podstatě instruovala všechny tyto národní a mezinárodní hráče v oblasti zdravotnictví, jaký obsah mají vytvářet a nechat „trendovat“ (většinou uměle, chtělo by se dodat).

Howell kolem této otázky – či tvrzení – tančí a říká, že (pandemie) vytvořila komunitu tvůrců z oblasti zdravotnictví.

Jak ale víme, mnozí z nich také dostali možnost umlčet své hlasy, nicméně to není něco, co by někdo měl očekávat, že Google bude řešit.

Místo toho se zjevně mluví o „schválené“ komunitě tvůrců zdravotní péče.

Howell však říká: „Pokud tam není žádný dobrý obsah, který by lidé chtěli sledovat, je velmi těžké takový obsah uživatelům ukázat.“

A cynici by řekli – pak napíšete algoritmus, který tento obsah stejně všem strčí do „doporučených“ videí.

Howell se však rozhodl tvrdit, že „lidé dobře reagovali na partnerství YouTube“ – přičemž to poslední slovo znamená vládní a mezinárodní orgány a instituce.

Prosím, lajkujte, sdílejte a přihlaste se k odběru tohoto kanálu, abychom mohli pokračovat ve sdílení zpráv, kterých se mainstream neodvažuje dotknout. Zůstaňte silní. Tento boj vyhrajeme.

Zdroj

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x