Čínská elektrická vozidla jsou trojským koněm

Čínské elektromobily

Britská vláda byla vyzvána, aby zakázala Čínským výrobcům elektromobilů získávat zakázky z důvodu vážných obav o národní bezpečnost.

Podle zprávy Čínského institutu strategických rizik (CSRI) a Koalice pro bezpečné technologie představují dodavatelé napojení na Čínský vojensko-průmyslový komplex významné riziko kvůli možnosti „vyzbrojení“ vestavěných bezdrátových komponentů v elektromobilech, které by mohly být použity i k zablokování Britských ulic.

Americafirstreport.com uvádí: Takzvané Cellular IoT Modules (CIM) jsou bezdrátové komponenty zabudované do plně elektrických vozidel a fungují jako brána pro tok dat v obou směrech.

Zpráva uvádí, že se obává, že data generovaná elektromobily Čínské výroby provozovanými ve Velké Británii by mohla skončit v rukou Čínského státu a mohla by být použita ke sledovacím účelům.

To přispívá k obavám, že politika otevřených dveří Britské vlády vůči elektromobilům z Číny hrozí podkopáním domácí výroby. Domácí automobilový průmysl ve Velké Británii zajišťuje 198 000 pracovních míst ve výrobě, což představuje 2,5 % celého HDP země.

CSRI varovala, že velké zapojení Číny do výroby elektrických vozidel a její dotování, které umožňuje zemi vyrábět více než pět až deset milionů elektrických vozidel ročně, spolu s tím, že Britská vláda nezavedla omezení na dovoz Čínských elektrických vozidel, zvyšuje možnost, že Čína bude představovat hrozbu pro Britskou národní bezpečnost a pro automobilový průmysl v zemi.

Studie přichází v době rychlého přílivu Čínských automobilek na Britský trh, přičemž CSRI tvrdí, že elektromobily vyrobené v Číně zvýšily svůj podíl na Britském trhu z pouhých dvou procent v roce 2019 na 33,4 % v první polovině roku 2023.

Britská vláda rychle nakupuje elektromobily pro veřejný sektor
Britská vláda rychle nakupuje elektromobily pro veřejný sektor. V loňském roce potvrdila, že některé elektromobily používané ministerstvem obrany dodala automobilka MG, která patří Čínskému státnímu automobilovému gigantu SAIC Motor.

V Britském veřejném sektoru se výrazně prosadil také Čínský elektromobilový gigant BYD, který v posledních několika letech dodal nejméně 1 800 elektrických autobusů místním úřadům po celé zemi.

CSRI varovala, že odmítnutí Londýna uvalit na Čínské elektromobily určitá omezení, na rozdíl od jeho sousedů v Evropské unii, by mohlo vést k tomu, že by se Británie stala pro Peking „dumpingovou zemí a potenciálními zadními vrátky na Evropský trh.“

Zpráva dále varovala, že Čínské CIM používané v elektrických vozidlech by mohly být použity k odesílání údajů o Britských uživatelích do Pekingu. Dokument poznamenal, že totalitní vláda nařizuje, aby všechny firmy v zemi poskytovaly státu přístup k datům, což byl jeden z motivačních faktorů pro předchozí rozhodnutí Velké Británie vyřadit do roku 2027 ze svých sítí 5G komponenty vyrobené Čínským technologickým gigantem Huawei.

CSRI navrhla, aby Velká Británie pověřila zahraniční dodavatele elektrických zařízení, aby souhlasili s tím, že nebudou za žádných okolností předávat data do zahraničí, zavedla zákonný požadavek na sdílení jejich zdrojového kódu s Britskou vládou a umožnila pravidelné kontroly center pro ukládání dat po celém světě, aby se zajistilo, že citlivá data nejsou tajně odesílána na jiné servery.

Prosím, lajkujte, sdílejte a přihlaste se k odběru tohoto kanálu, abychom mohli pokračovat ve sdílení zpráv, kterých se mainstream neodvažuje dotknout. Zůstaňte silní. Tento boj vyhrajeme.

Zdroj

0 0 hlasy
Article Rating
Odebírat
Upozornit na
guest
4 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
trackback

[…] post Čínská elektrická vozidla jsou trojským koněm first appeared on Akta […]

def
Host
def
5 měsíců před

Všichni chtějí fízlovat a současně zamezit fízlování ostatním. 🙂

trackback

[…] post Čínská elektrická vozidla jsou trojským koněm first appeared on Akta […]

Frank
Host
Frank
5 měsíců před

Brzy tam budete jezdit na oslech, takže klid.

4
0
Budu rád za vaše názory, prosím komentujte.x