Dánské město Kodaň nedávno zavedlo systém „CopenPay“, který odměňuje turisty za ekologické aktivity, jako je používání veřejné dopravy nebo jízda na kole. Tyto odměny zahrnují přístup ke kulturním zážitkům a vegetariánským jídlům zdarma.
Jedná se o systém založený na změně chování v souvislosti se změnou klimatu a sociálním kreditu.
CopenPay je pilotní program, který spustila oficiální Kodaňská organizace cestovního ruchu Wonderful Copenhagen a jehož cílem je povzbudit turisty a obyvatele, aby se chovali „šetrně ke klimatu.“ Od 15. července do 11. srpna 2024 bude 24 zúčastněných atrakcí a podniků v Kodani odměňovat návštěvníky za „ekologicky šetrné“ jednání.
„Je potřeba změnit myšlení turistů a podpořit ekologická rozhodnutí. Údaje ukazují velkou ochotu, neboť 82 % z nich tvrdí, že se chtějí chovat udržitelně, ale pouze 22 % změnilo své chování,“ uvádí Wonderful Copenhagen.
Kdyby se lidé chtěli „chovat udržitelně“, tak by se chovali. Zdá se však, že Wonderful Copenhagen tento základní koncept nepochopila. Aby tedy Wonderful Copenhagen dosáhla svých přání, používá „pošťuchovací“ techniky, aby přiměla lidi změnit své chování.
Všichni bychom již měli znát psychologické techniky známé jako „pošťuchování“, které se v éře Covidu staly jedním z hlavních nástrojů používaných proti nám. Ale pro ty, kteří se s ní ještě neseznámili, stručné vysvětlení.
Cílem pošťuchovací teorie je ovlivňovat chování lidí jemnými, nepřímými a nenucenými prostředky. I když, jak upozornil Dr. Robert Malone, šťouchání je forma psychologické manipulace, která se často používá v kampaních PsyOps a PsyWar a může hraničit s psychologickým a dokonce i fyzickým mučením.
Níže uvádíme několik klíčových technik pošťuchování:
– Výchozí možnosti: Nastavte výchozí možnosti, které odpovídají požadovanému chování, a usnadněte tak lidem přihlášení.
– Averze ke ztrátě: Využijte strach ze ztráty k motivaci ke změně chování. Například zdůrazněním důsledků nepřijetí opatření.
– Nedostatek: Vytvořte pocit naléhavosti omezením dostupnosti nebo zdůrazněním časově omezených nabídek.
– Zpětná vazba: Poskytněte zpětnou vazbu o chování, zdůrazněte pokrok a povzbuďte k dalšímu zlepšování.
– Sociální důkaz: Využijte sociálního vlivu tím, že ukážete jednání ostatních a prokážete, že dané chování je běžné nebo oblíbené.
– Vizuální signály: Využijte vizuální prvky, jako je umístění, barva nebo obrazový materiál, abyste upozornili na žádoucí chování.
– Zjednodušení: Snižte kognitivní zátěž tím, že zjednodušíte volby a možnosti a usnadníte lidem rozhodování.
– Příležitost: Vytvářejte prostředí, které umožňuje a usnadňuje žádoucí chování.
– Schopnost: Zlepšete schopnost lidí činit žádoucí rozhodnutí poskytnutím potřebných zdrojů nebo dovedností.
Po přečtení oznámení o spuštění CopenPay na webových stránkách společnosti Wonderful Copenhagen poznáte několik z těchto technik.
Jakmile rozpoznáme, o co se jedná, a s vědomím, že „zelená“ agenda má jen málo společného s životním prostředím nebo změnou klimatu, zjistíme, že Wonderful Copenhagen jedná s turisty stejným způsobem, jakým lidé cvičí své psy – nabízí pamlsek za poslušné chování.
Za odměnu účastníkům programu – návštěvníci se musí prokázat „zelenými“ činy například v podobě jízdenek na vlak, fotografií z jízdy na kole, účasti na úklidu nebo dobrovolnictví na městských farmách – dostávají pokusní králíci se sociálním kreditem odměny, jako jsou vegetariánská jídla zdarma, pronájem kajaků a prohlídky muzeí s průvodcem.
„Například návštěvníci, kteří přijdou do Dánské národní galerie s plastovým odpadem, jsou pozváni na workshop, kde z něj vytvoří umělecké dílo,“ uvádí turistická organizace.
Jak překrásně může někdo, kdo si našetřil na jedinečnou návštěvu Kodaně, strávit svůj čas na dovolené. Stručně řečeno, turistická organizace navrhuje toto: strávit čas sbíráním odpadků, vyfotit se na dovolené, jak je s rodinou sbíráte, a pak odpadky odnést na určité místo, abyste z nich mohli vytvořit „umělecké dílo“; pravděpodobně si je odnesete domů na památku a pak je můžete buď vyhodit do koše, nebo si je vystavit na čestném místě ve svém domě. Tohle všechno přece můžete udělat doma! Kdybyste to udělali, ušetřili byste spoustu peněz.
„Stejně tak cesta veřejnou dopravou nebo na kole k ikonické Kodaňské teplárně poskytuje jedinečný zážitek z jízdy na lyžích po střeše budovy z jejího svahu,“ uvádí Wonderful Copenhagen.
Pokud vás podobné věci zajímají, nemusí to být špatná volba, pokud se cítíte nuceni přispět svou troškou do mlýna. Přinejmenším je to lepší než sbírat odpadky a trávit čas snahou, aby nevypadaly jako odpadky, místo abyste je prostě vyhodili do nejbližšího koše.
Generální ředitel společnosti Wonderful Copenhagen Mikkel Aarø-Hansen nemá rád turisty a domnívá se, že turisté by se měli do tohoto systému přihlásit, protože turismus je špatný. „Musíme změnit cestovní ruch z ekologické zátěže v sílu pozitivní změny a jedním z důležitých kroků této transformace je změnit způsob, jakým se v destinaci pohybujeme, co spotřebováváme a jak komunikujeme s místními obyvateli,“ říká.
Pokud Kodaň vnímá turisty jako ekologickou zátěž, která není v odpovídající interakci s místními obyvateli, možná nejjednodušším způsobem, jak tuto zátěž snížit, je omezit cestovní ruch. Což se díky iniciativě CopenPay může městu podařit.
„Udržitelnost cestování je pro nás základním úkolem. A to se nám podaří pouze tehdy, pokud překleneme velkou propast mezi přáním návštěvníků chovat se udržitelně a jejich skutečným chováním,“ říká Aarø-Hansen. „Chceme, aby se návštěvníci rozhodovali vědomě a ekologicky.“
Co když nepodpoříme hnusnou zelenou agendu? Kromě toho se návštěvníci chtějí cítit vítáni. Turisté nechtějí mít pocit, že jsou pro místo, které navštěvují, přítěží. A rozhodně se nechtějí cítit provinile, že musí všude jezdit na kole nebo vlakem, aby se na ně místní obyvatelé nemračili a nenadávali jim, že se nechovají podle přání turistické organizace.
Celkově se zdá, že CopenPay nemá za cíl zvýšit cestovní ruch nebo dokonce udržet jeho současnou úroveň. Víme, že cílem není životní prostředí nebo změna klimatu. Co je tedy cílem? CopenPay se používá k tomu, aby postrčil své pokusné králíky a širší společnost k systému sociálního kreditu.
Není to jen název, který obsahuje slovo „platit“, který naznačuje, že jde v podstatě o pilotní projekt propojení financí se sociálním kreditním skóre, jehož příkladem je systém používaný v Číně k hodnocení důvěryhodnosti a chování lidí a podniků.
Zázračná Kodaň ve svém oznámení o spuštění přímo a záměrně spojuje žádoucí chování s měnou, prostředkem směny za zboží a služby. „CopenPay je nová iniciativa, která mění ekologické jednání na měnu pro kulturní zážitky,“ uvádí Wonderful Copenhagen.
„Nakonec se „odměňování ekologických akcí“ změní na „trestání neekologických akcí.“ Měnu „kulturních zážitků“ nahradí skutečná měna.
Nejde o žádné dohady. Nemusíme hádat, kam to povede, protože to víme. Řekli nám to. Představili svět, který chtějí vybudovat, a tohle je jen jedna z prvních cihel.“
Wonderful Copenhagen nejen pošťuchuje návštěvníky města. Má touhu pošťouchnout celé Dánsko a celý svět.
Pokud bude pilotní projekt úspěšný, může být systém CopenPay zaveden jako celoroční iniciativa a rozšířen do dalších částí Dánska. „Doufáme nejen v pokračování pilotního projektu, ale také v inspiraci pro další města po celém světě, aby zavedla podobné iniciativy“, uvádí Wonderful Copenhagen.
„Protože cestování je mezinárodní, náš úspěch závisí na volbě lidí a destinací jinde. Snažíme se proto také inspirovat k udržitelnému chování a kulturnímu uznání po celém světě,“ říká Aarø-Hansen.
Pokud jde o nás, Aarø-Hansen neinspiruje ani naše chování, ani uznání Dánské kultury. Těm, kteří by chtěli Kodaň navštívit a zapojit se do městského systému sociálního kreditu, přejeme šťastné sbírání odpadků.
Prosím, lajkujte, sdílejte a přihlaste se k odběru tohoto kanálu, abychom mohli pokračovat ve sdílení zpráv, kterých se mainstream neodvažuje dotknout. Zůstaňte silní. Tento boj vyhrajeme.
[…] post Kodaň nabádá obyvatele a turisty, aby přijali systém sociálního kreditu first appeared on Akta […]
[…] post Kodaň nabádá obyvatele a turisty, aby přijali systém sociálního kreditu first appeared on Akta […]